Predicaat 'Zilveren Eetomgeving' voor catering Turfmarkt

Als werkgever wil de Rijksoverheid ondersteunen dat haar medewerkers gezond en vitaal zijn. Daarom vinden we het belangrijk dat de bedrijfsrestaurants en koffiecorners in de panden van de Rijksoverheid gezonde keuzes aanbieden.

Gezond eten
©FMH

We hanteren hiervoor de richtlijnen van het Voedingscentrum en gaan voor tenminste Zilver. Belangrijk is dat de gezonde keuzes op een verleidelijke manier wordt aangeboden.

Zilveren Predicaat voor Eurest

Op onze locatie Turfmarkt verzorgt Eurest de catering. Om te kunnen voldoen aan de wens om gezonde keuzes aan te bieden, heeft Eurest enorm veel ontwikkeld en geïnnoveerd in het afgelopen jaar. Het team heeft zicht geweldig ingezet en vanuit de waardevolle samenwerking tussen Eurest en FMHaaglanden hebben we het mooie resultaat ‘Zilveren eetomgeving’ behaald. We zijn er ontzettend trots op!

Klanten stap voor stap meegenomen

Door geleidelijk gezondere alternatieven binnen het assortiment aan te bieden, hebben we de klanten stap voor stap meegenomen. De presentatie van het assortiment is aangepast naar de richtlijn Gezondere Eetomgeving van het Voedingscentrum, namelijk:

  • 60 procent van het uitgestalde aanbod bestaat uit betere keuzes uit de bekende Schijf van Vijf zoals: volkorenbrood, volkorenpasta, peulvruchten, plantaardige producten, water, groente en fruit
  • 60 procent van het aanbod in de automaten bestaat uit betere keuzes
  • Altijd aanbod groente én fruit
  • De uitstraling verleidt tot een betere keuze

Operationeel waren er soms uitdagingen, maar dankzij de goede samenwerking tussen Eurest en FMHaaglanden konden we voor oplossingen kiezen in het belang van beide partijen.

Is dit nu het einde van de kroket?

Nee zeker niet. Bij de ‘Zilveren Eetomgeving’ is deze populaire lunchcomponent nog steeds verkrijgbaar, zij het in mindere mate en op afstand geplaatst achter de gezonde voorkeursproducten.