FMH verwelkomt nieuwe bewindspersonen

In een week tijd voor 18 ministers en 8 staatssecretarissen een comfortabele werkplek creëren. Dat was de missie van FMH in de eerste week van het nieuwe jaar. We spreken collega Daphne van der Kleij die maanden druk is geweest met de voorbereiding van deze eervolle taak. “In een razend tempo moesten we zorgen dat de nieuwe bewindspersonen meteen na de bordesscène aan het werk konden.”

bordes

Om de bewindspersonen een warm welkom te geven, hebben de Haagse dienstverleners de handen ineengeslagen. Vanuit een integrale aanpak zorgden FMH en de andere Shared Service Organisaties* voor een fijne werkplek, goede ICT-voorzieningen, een comfortabele auto met chauffeur en meer. FMH focuste zich vooral op de bewindspersonenwissel en de extra ministers en staatssecretarissen. De verantwoordelijkheid voor de coördinatie van eventuele herindelingen, naamswijzigingen en nieuwe departementen lag bij de collega-dienstverleners. “Door de goede samenwerking met de andere dienstverleners zijn we één gezicht naar buiten toe, echte integrale en eventgerichte dienstverlening”, vertelt Daphne.

Werkplek, vervoer en pied-à-terre

FMH moest in een recordtijd van alles voor de nieuwe bewindspersonen in ons verzorgingsgebied regelen. Daphne: “Je moet dan denken aan een werkplek op kantoor, een auto met chauffeur en - als de bewindspersoon verder van Den Haag af woont - een pied-a-terre. Het belangrijkste doel was om de nieuwe bewindspersonen direct een comfortabele werkplek te bieden, zodat zij snel en naar tevredenheid konden werken. Uiteraard is er ook oog geweest voor maatwerk, op basis van de wensen van de nieuwe bewindspersoon werd hier invulling aan gegeven. december werd bekend dat het aantal bewindspersonen een stuk groter zou worden, dat betekent ook een uitbreiding van de dienstverlening. Maar ook bleek het nieuwe kabinet veel nieuwe gezichten te hebben met woonplaatsen vanuit heel Nederland, waardoor de behoefte aan pied-à-terres steeg. Samen met het RVB staan we voor een pittige klus.

Razend tempo

Onze relatiemanagers, facilitair managers, coördinatoren kabinetswissel van de locatieteams, projectleiders, kunstadviseurs en teamleiders van Personenvervoer hebben keihard gewerkt om de klus te klaren. Daphne: “We moesten er in een razend tempo voor zorgen dat de nieuwe bewindspersonen meteen na de bordesscène aan het werk konden. Dat vereist overleg, maatwerk en precisie, want elk bewindspersoon is anders. Voor onze collega’s betekende dat hard werken en dagelijkse afstemming met elkaar. Door de integrale aanpak, de goede samenwerking met de collega-dienstverleners en de professionaliteit van mijn FMH-collega’s had ik er alle vertrouwen in dat het zou lukken. En het lukte!” De wijze waarop we dit met elkaar hebben aangepakt is iets om heel trots op te zijn!

*De Shared Service Organisaties zijn UBR, RVB, SSC-ICT en P-Direkt. Ze vallen onder het Directoraat-Generaal Vastgoed Bedrijfsvoering Rijk (DGVBR) van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Daphne
©Daphne van der Kleij